Kolorowanki

12.11.2008

1. Rozstrzygn _{}ać, czy figurami otrzymanymi przez obrót (ale nie odbicia symetryczne) z klocka 2 × 3 z usuniętym narożnikiem da się wypełnić kwadrat 44 × 44 z usuniętym narożnikiem.

2. Czy można pokryć szachownicę 13 × 13 płytkami 4 × 1 w taki sposób, by tylko środkowe pole nie było zakryte?

3. W szachownicy 19 × 19 wybieramy ściśle wewn _{}atrz kwadrat 16 × 16. Czy da się pokryć wewnętrzny kwadrat rozł _{}acznymi prostok _{}atami 5 × 1 zawartymi w większym kwadracie?

4. Rozstrzygn _{}ać, czy szachownicę 11×10 da się pokryć poziomymi klockami 2×1 i pionowymi 3 × 1.

5. Rozstrzygn _{}ać, czy kwadrat 6×6 z doklejonymi dwoma kwadratami jednostkowymi (jednym na górnym boku lewego górnego pola kwadratu 6×6 i drugim przesuniętym od niego o 4 jednostki w prawo) można pokryć prostok _{}atami 2 × 1.

6. Czy szachownicę 10 × 18 da się pokryć �elkami”. �Elki” można dowolnie obracać i odbijać.

7. Czy kwadrat o boku 11 da się pokryć klockami 6 × 1 i 7 × 1?